W bieżącym roku szkolnym (ściślej mówiąc w drugim jego semestrze) nasza szkoła przeżywała ewaluację zewnętrzną.
Zespół wizytatorów przeprowadzających ewaluację stanowiły panie Beata Andrzejewska i Anna Ciewiertnia.

Każda szkoła jest nadzorowana, kontrolowana. Nadzór pedagogiczny obejmuje: ewaluację, kontrolę i wspomaganie.
Ewaluacja polega na analizowaniu i praktycznym badaniu efektów działalności placówki. Obejmuje ona zbieranie i interpretowanie danych w celu lepszego działania.
Ewaluację wewnętrzną prowadzi dyrektor z nauczycielami (w wąskim zakresie). Ewaluacja zewnętrzna jest przeprowadzana przez Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
U nas miała miejsce ewaluacja problemowa - badano trzy z dwunastu wymagań. Celem było ustalenie poziomu wymagań stawianych przez państwo - jest pięć poziomów spełniania wymagań (od A do E).
Badania dotyczyły:
(2) sposobu funkcjonowania szkoły, czy sprzyja on uczeniu się,
(3) uczenia w oparciu o podstawę programową,
(5) respektowania norm społecznych.
Wszystkie potrzebne informacje zostały zebrane poprzez wywiady, ankiety, obserwacje i analizę danych zastanych.
Etapy ewaluacji były następujące:
1. zbieranie danych,
2. analiza danych - wstępna wersja raportu,
3. sporządzenie raportu.

W efekcie powstał raport, z którym każdy może się zapoznać.