Z przymrużeniem oka tegoroczni absolwenci zostali wpisani w ramy słynnej dobranocki.

Uczniowie klasy IIIa zostali włączeni do plemienia "Smerfus Anticus", zaś klasy IIIb do plemienia "Smerfy z kosmosu".

A oto ich charakterystyka:

 

III A

1, Ciamajda - Rasa perski gołąb, czasami niemądrze mówi i wolno chwyta, wspólokator osiłka.

2. Pracuś - Doskonały matematyk i chemik, zawsze stara się być najlepszym w tym, co robi, zasypia po 4:00, jego charakterystycznymi cechami są duże przedramię i drążek.

3. Laluś - Zakochany w swojej osobie, uważa się za najprzystojniejszego ze wszystkich smerfów, bardzo dba o swoje włosy niczym Marek z “M jak miłość”.

4. Kochaś - Od kiedy smerfetka przybyła do jego wioski, chodzi zakochany, śni o niej, a nawet pielgrzymuje.

5. Śpioch - Myśli tylko o spaniu. Kiedy rano musi wstać - cierpi i czeka na okazję, by móc z powrotem zasnąć, kocha swoją poduszkę, ulubionym przedmiotem jest biologia, na której daje o sobie znać sennus biologicus.

6. Niechluj - Poprzez swoje bałaganiarstwo zgubił odwieczny skarb rodziny - pierścień o niezwykłej mocy, podczas snu nawołuje “Mój skarbie”.

7. Celebryta - Legenda głosi, że jego twarz stała się wizerunkiem wioski. Weźmie udział w kolejnej edycji Tańca ze Smerfami.

8. Gapik - Wiecznie znudzony, ospały i nierozgarnięty, zawsze robi wszystko odwrotnie od reszty smerfów.

9. Poeta - Przez smerfy bardzo poważany, na ich sposób niezwykle doceniany.

10. Lizus - Uważa, że najlepszym lekarstwem na wszystko jest wazelina, z tego powodu zawsze od rana do wieczora chodzi uśmiechnięty, jeśli ktoś go o coś poprosi, z uśmiechem na twarzy zgadza sę na przysługę.

11. Mazgaj - Z matematyką za pan brat, gdy nad głową wisi matczyny bat, chociaż piszczy jak niewiasta, z domu przywozi pyszne ciasta.

12. Papa Smerf  - Ma 536 lat, a wygląda na 535. Jego małe smerfiki z rana witają Go zawołaniem “Ave Puksus!”. Jego światły intelekt, tężyzna fizyczna wywołują podziw w każdym smerfie. W swoim domku trzyma księgę “Porta Latina Nova”, w której znajdują się niezwykle silne zaklęcia, których tylko on sam potrafi użyć, jest niczym włoski duce dla swoich smerfów.

III B

1. Osiłek - Odważny I bojowy, o formę dba podciągając się na drążku w siłowni oraz trenuje kije samobije.

2. Czyścioch - Osoba, która bardzo dba o swoją higienę, “z wodą za pan brat, niezły z niego piłkarski chwat”.

3. Ważniak - Jest przemądrzały, stara się narzucić swoje zdanie, zawsze powołuje się na autorytet Wielkiego Collegialnego Matematyka.

4. Leśnik - Obrońca zwierząt, jego maskotką stała się oswojona kuna, która biega po czwartym piętrze.

5. Smerf Dolot - Pierwszy smerf, który wyleciał w powietrze, patrolując wioskę zgubił pieczątkę samorządu.

6. Farmer - Posiada gospodarstwo za wioską, 112 jest dla niego najlepszą liczbą: 112 koni mechanicznych w ciągniku 112 ha, 112 zwierząt w zagrodzie. Idealna waga prawdziwego farmera to również 112 kilogramów.

7. Smerfiątko - Pewnej księżycowej nocy został przyniesiony do wioski przez bociana, doskonale naśladuje Papę Smerfa, jednak bardzo się denrwuje, gdy inne smerfy porównują go do Papy.

8. Maruda - Wiecznie niezadowolony z twórczości Poety, marudzi, bełkocze i wszystko mu się nie podoba.

9. Smerf Włóczykij - Jedyny smerf, który opuszcza wioskę na każdą noc, woli samotność niż przebywanie w gronie znajomych, ale mimo to jest przyjacielski.

10. Łasuch - Smerf, który nie ma nigdy dość jedzenia, zawsze po wspólnym obiedzie zbiera resztki i zanosi je do jamy niechluja, mistrz naśladowania Makłowicza z Radomia.

11. Papa Kosmonauta - prekursor smerfnych lotów Z Deską na Marsa, dla swoich smerfów jest niczym smerf DaVinci, wyjawia im tajniki mechatroniki, aby uchronić ich od Gargamela I Klakiera.