Z przymrużeniem oka tegoroczni absolwenci zostali wpisani w ramy słynnej dobranocki.
Uczniowie klasy IIIa zostali włączeni do plemienia "Smerfus Anticus", zaś klasy IIIb do plemienia "Smerfy z kosmosu".
A oto ich charakterystyka:
III A
1, Ciamajda - Rasa perski gołąb, czasami niemądrze mówi i wolno chwyta, wspólokator osiłka.
2. Pracuś - Doskonały matematyk i chemik, zawsze stara się być najlepszym w tym, co robi, zasypia po 4:00, jego charakterystycznymi cechami są duże przedramię i drążek.
3. Laluś - Zakochany w swojej osobie, uważa się za najprzystojniejszego ze wszystkich smerfów, bardzo dba o swoje włosy niczym Marek z “M jak miłość”.
4. Kochaś - Od kiedy smerfetka przybyła do jego wioski, chodzi zakochany, śni o niej, a nawet pielgrzymuje.
5. Śpioch - Myśli tylko o spaniu. Kiedy rano musi wstać - cierpi i czeka na okazję, by móc z powrotem zasnąć, kocha swoją poduszkę, ulubionym przedmiotem jest biologia, na której daje o sobie znać sennus biologicus.
6. Niechluj - Poprzez swoje bałaganiarstwo zgubił odwieczny skarb rodziny - pierścień o niezwykłej mocy, podczas snu nawołuje “Mój skarbie”.
7. Celebryta - Legenda głosi, że jego twarz stała się wizerunkiem wioski. Weźmie udział w kolejnej edycji Tańca ze Smerfami.
8. Gapik - Wiecznie znudzony, ospały i nierozgarnięty, zawsze robi wszystko odwrotnie od reszty smerfów.
9. Poeta - Przez smerfy bardzo poważany, na ich sposób niezwykle doceniany.
10. Lizus - Uważa, że najlepszym lekarstwem na wszystko jest wazelina, z tego powodu zawsze od rana do wieczora chodzi uśmiechnięty, jeśli ktoś go o coś poprosi, z uśmiechem na twarzy zgadza sę na przysługę.
11. Mazgaj - Z matematyką za pan brat, gdy nad głową wisi matczyny bat, chociaż piszczy jak niewiasta, z domu przywozi pyszne ciasta.
12. Papa Smerf - Ma 536 lat, a wygląda na 535. Jego małe smerfiki z rana witają Go zawołaniem “Ave Puksus!”. Jego światły intelekt, tężyzna fizyczna wywołują podziw w każdym smerfie. W swoim domku trzyma księgę “Porta Latina Nova”, w której znajdują się niezwykle silne zaklęcia, których tylko on sam potrafi użyć, jest niczym włoski duce dla swoich smerfów.
III B
1. Osiłek - Odważny I bojowy, o formę dba podciągając się na drążku w siłowni oraz trenuje kije samobije.
2. Czyścioch - Osoba, która bardzo dba o swoją higienę, “z wodą za pan brat, niezły z niego piłkarski chwat”.
3. Ważniak - Jest przemądrzały, stara się narzucić swoje zdanie, zawsze powołuje się na autorytet Wielkiego Collegialnego Matematyka.
4. Leśnik - Obrońca zwierząt, jego maskotką stała się oswojona kuna, która biega po czwartym piętrze.
5. Smerf Dolot - Pierwszy smerf, który wyleciał w powietrze, patrolując wioskę zgubił pieczątkę samorządu.
6. Farmer - Posiada gospodarstwo za wioską, 112 jest dla niego najlepszą liczbą: 112 koni mechanicznych w ciągniku 112 ha, 112 zwierząt w zagrodzie. Idealna waga prawdziwego farmera to również 112 kilogramów.
7. Smerfiątko - Pewnej księżycowej nocy został przyniesiony do wioski przez bociana, doskonale naśladuje Papę Smerfa, jednak bardzo się denrwuje, gdy inne smerfy porównują go do Papy.
8. Maruda - Wiecznie niezadowolony z twórczości Poety, marudzi, bełkocze i wszystko mu się nie podoba.
9. Smerf Włóczykij - Jedyny smerf, który opuszcza wioskę na każdą noc, woli samotność niż przebywanie w gronie znajomych, ale mimo to jest przyjacielski.
10. Łasuch - Smerf, który nie ma nigdy dość jedzenia, zawsze po wspólnym obiedzie zbiera resztki i zanosi je do jamy niechluja, mistrz naśladowania Makłowicza z Radomia.
11. Papa Kosmonauta - prekursor smerfnych lotów Z Deską na Marsa, dla swoich smerfów jest niczym smerf DaVinci, wyjawia im tajniki mechatroniki, aby uchronić ich od Gargamela I Klakiera.